Hogyan tudsz fel kerülni az Első oldalra?
A marketinget sokan rossznak tartják. Azt hozzák fel érvnek, hogy manipulálunk, befolyásolunk. Én azt gondolom, hogy a marketing pont olyan mint a kés. Lehet vele embert ölni de kenyeret szelni is. Pusztán csak a felhasználás módjától függ!
A mi megközelítésünk spirituális.
Vagyis azt gondoljuk, hogy fel kell hívni a figyelmet az egészséges életmódra. És ezért hajlandók vagyunk kést is használni. Bármilyen szakággal foglalkozó társunk célja az, hogy eljuttassa a módszertanát a nagyközönséghez és ezzel az Ő fejlődésüket is szolgálja. Ha ezt az alapgondolatot el tudjuk fogadni akkor megvalósul a spirituális alapokra helyezett marketing.
Jelen esetben a marketingünk célja az, hogy ha a tevékenységünkre valaki rákeres akkor mi is ott legyünk a fő oldalon a Google-ben. Hogyan tudjuk ezt elérni ha nem szeretnénk plusz forintokat beleölni (csak elő kerül a kés is) a bizonytalan jövőbe. Ahhoz, hogy erre a kérdésre választ kapjunk, meg kell ismerkednünk a Google-val.
A Google jó pár éve át vette a hatalmat a keresőalkalmazások piacán.
Ezt azzal sikerült elérnie, hogy a keresési rendszert úgy építette fel, hogy olyan linkeket ad ki a találatok első helyein amiket Ő jónak talál. Ő pedig olyan oldalakat talál jónak amik a keresőket maximálisan kiszolgálják! A keresőrobotját úgy fejleszti folyamatosan, hogy a „vásárlói-élményt” fenn tudja tartani. Vagyis a robot végig pásztázza és rangsorolja a weblapjainkat. Elolvassa a cikkeinket, végig nézi a képeket és lecsekkolja, hogy hány helyen vagyunk jelen a közösségi médiában. Teszi ezt azért, hogy a kereső személy olyan tartalmat kapjon amit egy HOZZÁÉRTŐ ember alkotott.
Ha fel akarunk kerülni a találati lista első oldalára akkor nincs más dolgunk mint a tevékenységünket publikálni. Vagy pénzért hirdetni. Azt viszont érdemes tudnunk, hogy a hirdetés csak időleges. Ahogy elzárjuk a csapot kicsúszunk a jobb helyezésekből. Viszont ha egyszer elfogadott minket a Google szakértőnek akkor ezt több kulcsszónál is díjazni fogja.
Összefoglalva;
Releváns kulcsszavainkra kell tartalmat gyártanunk úgy, hogy arra a leendő olvasóink rákeressenek és értékesnek is találják, és még a Google elvárásainak is megfeleljen.
A marketing egy szakma még akkor is ha az spirituális alapokra van helyezve. Nem lehet másod állásban, profin csinálni. Mint minden szakma ez is folyamatosan fejlődik és változik. Az egyetlen állandó a képletben a Vásárló. Vagyis, hogy hogyan szólítom meg a leendő ügyfeleimet, és hogyan terelem be az értékesítési tölcsérembe.
Egy adatbázis felállítása régi vágyam volt. Folyamatosan noszogattak barátok, pályatársak, hogy rakjam már össze. Pár hete elkezdtem fejben összeállítani és elkezdtem az alapvető munkákat is. Amit most látsz az még nem a végleges változat.
0 hozzászólás