Hirlevél marketing, a titkos recept!
Amikor brandépítésről, márkaépítésről, énmárkáról beszélünk akkor nagyon sok téveszmére találunk.
Sok Kisvállalkozó hiszi azt, hogy a „MÁRKA” az egyenlő a design-nal, a logóval, az arculattal, a weboldallal. Természetesen nem baj, ha ezek rendelkezésre állnak, de a brand közel sem csak ezt jelenti.
Viszont a BRAND egyik legfontosabb, ha nem a legfontosabb eszköze a kommunikáció.
A kommunikáció legszabadabb, legbiztosabb, legolcsóbb eszköze a Hírlevél Marketing!
A brandépítés sokkal inkább jelenti a komplett céges kommunikációt.
Aminek része a vizuális megjelenés is természetesen.
Vállalati márkaépítésnek az egyik leghatékonyabb eszköze az email marketing.
Míg a weblap aránylag statikus tartalom, addig az email, lehet napra, órára, percre aktualizálva. És az email jut el a leggyorsabban a Címzetthez.
Sokunknak azonnal megjelenik az okos-telefonunk képernyőjén is.
A brandépítés lényege, hogy bizalmat kelts, vagy ahogy ezt Amerikában hívják „legyél szerethető”.
Mitől lesz szerethető a márkád? Hogyan éred el, hogy szeressenek?
A kommunikáció az egyetlen fegyvered. Ez pedig szavak, mondatok, képek formájában jut el a leendő felhasználódhoz.
Hatásosabb weboldalt kell készítened, mint a konkurenciád, és rendszeresen kell hírleveleket, információkat küldened a már meglévő és a lehetséges Ügyfelek számára.
Egyes szabály ne csak eladni akarj. Sztorizz, osszál meg belső infókat is!
Mitől leszel szerethető?
- Nem felejted el az Ügyfelet. Gondolsz rá az ünnepek közeledtével, névnap, ha lehetséges születésnap stb.
- Gyors ügyfélszolgálatot tartasz fenn.
- Edukálod.
- Szereted őt Te is. Lájkolod a posztjait, történeteit.
- Van stílusod, egyéniséged!
Hogyan éred el, hogy Te legyél a kedvencük?
Levelezz, kommunikálj rendszeresen! Legyenek a tartalmaid őszinték és profik. Ha nem megy bízd rá egy profira! Ez gyorsan megtérül. Szervezd ki, ha csak nem vagy olyan, aki mindent maga akar csinálni. Ez egy különálló munkaterület, bánj is úgy vele!
Mi kell a jó hírlevélhez?
Felmerül a kérdés, hogy mitől jobb az email marketing a közösségi médiánál?
- Teljesen a Te tulajdonod.
- Majdnem teljesen ingyenes.
- Mérhető.
- Beépíthető meglévő rendszerekbe.
- Személyre szabható.
Mennyi időnként érdemes hírlevelet küldeni?
Őszintén megmondom, nem szeretem, ha naponta kapok levelet. Az már zaklatás! Hetente, kéthetente teljesen elfogadható, de lehet ez akár havonta is!
- Sztorik használata
- Közönség nyelvezetét ismerni kell.
- Legyen saját stílusod.
Ha bármelyikkel problémád van keress bátran mert mindegyik felépítésében tudunk segíteni!